Tietoa yhdistyksestä

"Sanni ja Iida renkaalla"

Aerial Unlimited ry on yhdistys, jonka tarkoituksena on edistää ja kehittää alueellisia ilma-akrobatiaharrastusmahdollisuuksia, madaltaa kynnystä lajien parissa toimimiseen sekä pyrkiä kasvattamaan yhteiskunnallista tietoisuutta ilma-akrobatialajien monipuolisuudesta sekä edesauttaa lajien tunnettuutta ja arvostusta niin esittävän taiteen kuin urheilutoiminnan kautta.

Yhdistyksen takana on intohimoisia lajien piirissä jo useamman vuoden toimineita aktiiveja, joilla on palava halu kehittää ja ylläpitää harrastustoimintaa etenkin nuorten- ja lasten laadukkaan lajitarjonnan säilyttämiseksi Turun seudulla.

Olemme jo pitkän aikaa kokeneet, että nämä upeat lajit ja lajien harrastajat ansaitsevat enemmän näkyvyyttä ja lajien kehittämisen pohjana on mielestämme lajiharrastajien lisääminen ja laadukkaan valmennustyön tekeminen aloittaen aina nuorimmista harrastajista.

Yhdistyksen perustajille erityisesti nuorten ja lasten harrastustoiminnan jatkon varmistaminen tankotanssissa ja muussa ilma-akrobatiatarjonnassa on sydäntä lähellä. Yhdellä nuorella perustajajäsenellä onkin henkilökohtainen tausta itsetunnon ja yhteisöllisyyden tunteen merkittävästä vahvistumisesta näiden lajien harrastamisen kautta. Liikunnan harrastaminen tarjoaa lapsille ja nuorille mahdollisuuden kiinnittyä yhteisöön ja sillä on valtava merkitys sekä fyysiseen että psykososiaaliseen hyvinvointiin.

Omakohtaistenkin kokemusten kautta voimme todeta, että ilma-akrobatialajit yhdistävät sekä monipuolisesti fyysistä kapasiteettia kasvattavia että tunneilmaisua kehittäviä harrastamisen muotoja ja ovat näin todella monipuolinen kokonaisuus.

Lasten ja nuorten tuntien ohessa tarkoituksena on tuoda workshopmaisesti avoimia tapahtumia tarjolle kaikille sekä lisätä lajien näkyvyyttä erilaisissa tapahtumissa ja Turun alueen katukuvassa. Yhdistyksen alla toimii myös aktiivinen ja kansainvälisestikin menestynyt kisatiimi @teamaerialunlimited.

Onko mielessä jotain, josta haluaisit keskustella? Ota rohkeasti yhteyttä.